Arda Turan: Liverpool'un geleneksel yapısı beni büyülüyor

Galatasaray ve milli takımımızın yıldızı Arda Turan futbolun Avrupa'daki patronu UEFA'nın resmi internet sitesine konuştu; milli takımın başına geçecek Guus Hiddink'le ilgili düşünceleri ve transfer dedikodularıyla ilgili bilinmeyenleri yanıtladı.

23 yaşında Galatasaray'da kaptanlık bandını koluna geçiren, milli takımdaysa üstlendiği görevle ülkesi için büyük önem taşıyan Arda Turan; futbolun Avrupa'daki patronu UEFA'nın resmi internet sitesine konuştu, kendisine yöneltilen sorulara içtenlikle yanıt verdi.

1 Ağustos'ta milli takımın başına geçecek deneyimli Hollandalı teknik adam Guus Hiddink önderliğinde "mükemmel" işlere imza atacaklarını iddia eden yıldız oyuncu, Avrupa'ya transferi gerçekleşmesi durumunda hangi takımda oynamak istediğini de dile getirdi. İşte Arda'nın samimi röportajı!..

Ali Sami Yen'e ilk çıktığında tüm taraftarların adını haykırması sana ne hissettirmişti?
Çocukluk rüyam gerçekleşmişti, ben hep Galatasaray taraftarı oldum. Şimdi bir kupa kaldırmak istiyorum, bu sezon ligde şampiyon olacağımıza inancım tam.

Galatasaray bu sezon UEFA Avrupa Ligi'ne çok dramatik bir şekilde veda etti. Avrupa'nın önemli takımları ve Galatasaray arasında ne kadar fark olduğunu düşünüyorsun?
Atletico Madrid'le yaptığımız iki maçta da büyük hayal kırıklığı yaşadık. Mental ve teknik anlamda Avrupa kulüpleriyle aramızda bir fark olduğunu düşünmüyorum. Finansal anlamdaysa çok büyük farklar var.

Federasyonun milli takımda Guus Hiddink tercihi hakkında ne düşünüyorsun?
Çok deneyimli bir hoca, bizlere önemli katkısı olacağına inanıyorum. Mükemmel işler başaracağımıza inanıyorum.

Galatasaray ligde şampiyon olabilecek mi? Fenerbahçe'yi Ali Sami Yen'de yenebilecek misiniz?
Ligde şu anda en yakın takipçimizin 4 puan önündeyiz, önemli bir avantajımız var ve bunu sezon sonuna kadar koruyarak şampiyon olacağız. Fenerbahçe maçı da şampiyonluk yolunda aşmamız gereken engellerden biri, elbette kazanmak istiyoruz.

Fenerbahçe maçlarına çıktığında ne hissediyorsun?
Ülkemde futbol insanların hayatlarında çok önemli bir yer kaplıyor, derbi maçlarının ardından günlerce evinden çıkamayan insanlar var. Ben her Galatasaraylı'nın gururla sokağa çıkabilmesi için mücadele ediyorum.

Bugüne kadar en çok hangi oyuncu karşısında zorlandın?
Vedran Corluka, 2008 Avrupa Futbol Şampiyonası Finalleri'ndeki Hırvatistan maçında bana çok zor anlar yaşatmıştı.

Sence ülkendeki birçok yetenekli oyuncudan farkın nedir?
Açıkçası siz söyleyene kadar bu derece yetenekli olduğumu hiç düşünmemiştim. Futbol zekamaysa çok güveniyorum, nasıl futbol oynanacağını iyi bilirim. (Gülerek yanıtlıyor)

Galatasaray'ın Derwall döneminde yaşanan değişimin bir benzerinin eşiğinde olduğu fikrine katılıyor musun?
Çok büyük başarılar elde etmiş bir takımdan bahsediyorsunuz, artık yepyeni bir jenerasyon var. Umarım aynı başarılar yakalanır.

Galatasaray'dan ayrılacak olursan formasını giymek istediğin bir takım var mı?
Liverpool, geleneksel yapıları beni büyülüyor. Başka bir takım aklıma gelmiyor, Türkiye'de zaten Galatasaray'dan başka takımda oynamam.

Galatasaray'da en çok hangi oyuncuyu izleyerek kendine birşeyler kattığına inanıyorsun?
Birçok yıldız oyuncuyla aynı formayı giydim; Gheorghe Hagi, Hakan Şükür, Arif Erdem, Bülent Korkmaz, Hakan Ünsal, Okan Buruk, Ümit Davala ve birçok önemli oyuncu daha.

Frank Rijkaard sana neler kattı?
Artık kendime çok daha fazla güveniyorum. Frank Rijkaard sakin bir kişiliğe sahip, panikleyen bir hoca oyuncuların da saha içinde paniklemesine sebep olur. Futbola bakış açım da çok değişti.

Sayfa Linki:

Site kodu:

Forum kodu:

Benzer Haberler



Widget arak by Futbolizm