Adnan Polat: Galatasaray için hapse giriyordum

Her şey Galatasaray İçin Platformu’na katılan başkan, "Kulüp için yapılan yardım kampanyasını izinsiz yaptığımız için az daha hapse giriyordum. Ama o kampanya sayesinde borçlarımızın çoğunu kapattık" dedi. Polat dergiye de çarpıcı açıklamalarda bulundu..

BAŞKAN Adnan Polat seçim çalışmalarına hız verdi... Herşey Galatasaray İçin Platformu’nun organize ettiği geceye katılan Polat’ı dinleyeme yaklaşık 200 kongre üyesi geldi. Haldun Üstünel, Murat Yalçındağ ve Mehmet Helvacı da Polat’ı gecede yalnız bırakmadı.

Polat şu konulara değindi:
“Ben Galatasaraylılığımı Metin Oktay’dan aldım. Mecidiyeköyspor’da top oynarken Metin Ağabey topa vurmayı öğretirdi. Hayatımda ilk maçı cebimde para olmadığı için parmaklıklardan atlayarak Mithatpaşa Stadı’nda seyrettim. Fenerbahçe-Galatasaray maçıydı. Metin Abi o maçta Fenerbahçeli Yılmaz’ı bir yumrukta yere yıkmıştı.

Babam Beşiktaşlıdır
Benim babam Beşiktaşlıdır, beni Galatasaraylı yapan Metin Abi’dir. Alp Yalman’la beraber göreve geldiğimde, Alp Ağabey bana, “Bana lütfen futbolla ilgilenir misin” dedi. Bende, “Ben futbol yöneticiliğini bilmem” dedim. O dönemde kimse Florya’ya gitmek istemiyordu çünkü futbolcular paralarını alamıyorlardı. Ben görevi kabul ettim ve Florya’ya gittim.

Şenes Erzik’le tartıştık
Adnan Sezgin’i TFF’de genel sekreterken aldım Galatasaray’a getirdim. Şenes Erzik’le tartıştık. Ben idealist bir insanım. UEFA Kupası’nın alınmasında kendime pay çıkartıyorum çünkü o kadrodaki 8 futbolcunun transferini ben yapmıştım. Dünya üçüncüsü olan Milli Takım’da 8 futbolcuyu da ben getirdim.

Özhan Bey bana yıllardan sonra geldi ve yönetici olmam konusunda ricada bulundu. Bir televizyon kanalında Galatasaray’a yardım kampanyası yaptık bu kampanyayı izinsiz yaptığımız için az daha hapse giriyordum. Ama o kampanya sayesinde borçlarımızın çoğunu kapattık.”

Faruk başkan hata yaptı
BU zamana kadar o istemediği için hiç söylemedim ama artık açıklamak istiyorum. Geçmişle ilgili hiçbir zaman enkaz edebiyatı yapmadım. O dönemde Faruk Başkan AIG konusunda istemeyerekte olsa hata yaptı. Sportif AŞ ve Futbol AŞ iki şirket kurduk. Baktım Fenerbahçeliler de aynısını yapmış sordum bana, “G.Saray doğrusunu yaptı diye bizde sizi takip ettik yaptık” dediler, Trabzonlularda aynısını yapmış ve aynı cevabı verdiler. En doğrusunu Beşiktaş yapmıştır.

İnternet 1 lira olacak
GELİRİMİZ 150 milyon dolarlara yaklaştı. 2006’da göreve geldiğimizde gelirimiz 60 milyon dolardı, şimdi 150 milyon dolar. Sponsorluk anlaşmaları tarihinde 60 milyon doları geçmemiş, şimdi ise 160 milyon dolarlara dayandı. GSTv’yi şifresiz yaparsak zarar edeceğiz. İnternet’te 650 bin üyemiz var. Bedava diye herkes üye oldu. Ama orayı da aylık 1 lira yapacağım.

Ağlamaya başladılar
TAM emekli olup tekne ile dünya turuna çıkma hazırlığı yaparken Özhan Bey geldi ve beni göreve çağırdı. Bana 2.Başkanlık teklif etmişti. Seçimi kazandıktan sonra Özhan Ağabey kara kara düşünmeye başladı, ben de ne olduğunu sordum, bana “Sana 2.Başkanlık teklif ettim ama Semih Hazinedaroğlu’na da söz vermiştim” dedi. Ben de Semih Ağabeyi aradım, “Abi sen benim büyüğümsün siz ikinci başkan olun ben sizin altınızda çalışmaktan gurur duyarım” dedim. Semih Ağabey de, Özhan Ağabey de benim bu sözlerimden sonra ağlamaya başladılar.

Barış ortamı sağladık
GALATASARAY’da herkes birbiri ile kavgalı. Ben buna inanıyorum. Büyüğüz ama biz büyük bir aileyiz. Aile içi kızgınlıklar olabilir ama küslük olmaz. Kulüp içinde coğu üye birbiri ile konuşmuyor. Kavgalı olanların hepsini tek tek çağırıp barıştırdım. Barış ortamını sağladık. Ben Galatasaray Lisesi mezunu değilim. Ama yöneticilerimden liseliler var.

Büyüdüklerini anlamadım
92-96 döneminde benim çocuklarımın nasıl büyüdüğünü anlamadım. “20.45 Şampiyonluğu” çok önemli bir şampiyonluktur. Saatçiler beni sevmez çünkü en az Galatasaray taraftarı kadar Fenerbahçe taraftarı var. Onlar artık saatlere baktıkça beni hatırlıyorlar ondan dolayı saat almıyorlar

Sayfa Linki:

Site kodu:

Forum kodu:

Benzer Haberler



Widget arak by Futbolizm