Tümer Metin Metin Olmak isimli kitabı ile esti gürledi

Tümer Metin, kitabında Rıza Çalımbay’ın kötü gidişi kendisine yüklemek için taraftara kurban etmek istediğini anlattı.

Türkiye’de futbol literatürü çok kuvvetli değildir. Piyasada olan futbol kitapları futbola gösterilen ilgiyle kıyas götürmeyecek kadar azdır. Hele futbolcu veya teknik direktörlerinin elinden çıkmış kitap hemen hemen yok denecek kadardır.

Tümer Metin, istisnai bir durum yaratarak bir kitap kaleme aldı. ‘Metin Olmak’ ismini taşıyan ve Doğan Kitap’tan çıkan kitap eski futbol yıldızı, çocukluğundan futbola nokta koyduğu döneme kadarki hayatını anlatıyor...

‘Çalımbay’ın üzerine yürüdüm’

Metin’in kitabındaki en çarpıcı bölümlerden biri Beşiktaş’ta teknik direktör Rıza Çalımbay ile yaşadığı kötü bir anı. 2005’te Milli Takım’daki başarılı performansını kendi takımına yansıtamadığı için taraftarla sıkıntılar yaşayan Metin ile Çalımbay arasında bir ‘75. dakika krizi’ yaşanır. İşte Metin’in kaleminde o kriz: “Kayseri maçından bir gün önce, bir yönetici kampta ziyaret etti. Rıza Hoca’nın tişler kötü giderse 75. dakikada beni oyundan alıp, tribünlerin bana tepkide bulunmasını sağlayacağın söyledi. Sahaya çıkmak üzereydik. Hocaya ‘Sakın beni oyundan çıkarma’ dedim. Hoca, ‘Bu maçı sen kurtaracaksın!’ dedi.

Dakika 75... Maç 0-0... Oyuncu değişikliği için tabela kalktı. 11 numara. Bütün stat anında ‘Tümer Milli Takım’a’ diye tezahürat yapmaya başladı. Maç bitti, hocanın üzerine yürdüm. ‘Küfürler ettim. Hiç tepki vermedi. Ertesi gün Çalımbay kovuldu.”

‘KADIKÖY'DEKİ 4-3'LÜK FENERBAHÇE MAÇI BEŞİKTAŞ'IN MİLLİ MAÇIYDI’

- Süper Lig’de ilk maçını G.Saray’a karşı çok kötü oynadım. Soyunma odasında kendi kendime ‘1. Lig bana göre değilmiş’ dedim.
- Bursaspor’u 3-2 yendiğimiz maçtan sonra gazetelere adeta duştan çıkmış bir fotoğrafım basılmıştı. Bu fotoğraftan sonra Samsun’da ‘Yağmur Adam’ diye çağırıldım.
- 2005 yılında Kadıköy’de Daniel Pancu’nun kaleye geçtiği; 9 kişi kalıp F.Bahçe’yi 4-3 yendiğimiz maç Beşiktaş’ın milli maçıydı.
- İtiraf etmek gerekirse, takım içerisinde Lucescu’nun gözünde Sergen’in hep bir ayrıcalığı vardı.

Sayfa Linki:

Site kodu:

Forum kodu:

Benzer Haberler



Widget arak by Futbolizm