Güvenç Kurtar: Bizi sabaha kadar dövsünler

İstanbul'daki Riva kampında çalışmalarını sürdüren Diyarbakırspor'da, teknik direktör Güvenç Kurtar bomba açıklamalar yaptı.. İşte, Kurtar'ın sözleri.. Bugün Gazetesi Diyarbakırspor'un Riva kampına girdi ve sözü savunmaya verdi. Teknik direktör Güvenç Kurtar'la çok özel:

BİZİ DÖVSÜNLER 3 PUAN VERSİNLER!
***Bursa maçında yaşanan hiçbir olumsuzlukta futbolcularımın günahı yok

***Hükmen yenilgiyi kabul edemem. Öyleyse bu hafta Belediye maçında bizi sabah akşam eşek sudan gelenceye kadar dövsünler ama 3 puan versinler.

*** Kardeşlik projesini destekliyorum. Benim her şeyimi emanet edebileceğim Kürt dostlarım var.

*** Terörü 300-400 milyar dolar harcanmış. Bu paranın yarısı menfaat gruplarının cebine girmiş. O paralarla Güneydoğu spor merkezi yapılsaydı, bugün dünya sporunu yönetiyorduk.

"Hakeme ve Federasyona saygımız sonsuz. Ancak medya biraz yargısız infaz yaptı. Şimdi ortalık ayağa kalktı. Madem bu gerginlik vardı, niye maçtan önce bu denli güçlü uyarılar yapılmadı? Bu olayların ilk ayağı Bursa.. Orada, Diyarbakır taraftarına karşı ırkçı eylemler yapıldı. 20 taraftarın yaralanmasına karşı kin beslenmiş. Nasıl Bursa taraftarı Beşiktaşlılar'ı kente sokmuyor, bu da onun gibi! Galatasaray-Fenerbahçe maçında sahaya 10 bin su atıldıysa, burada 5 bin tane atıldı. Fenerbahçe-Galatasaray maçında yan hakemin kafasına 12 dikiş atıldı, maça çıktı."

BU MAÇ BİTMEZDİ!
"Taşlar nereden geldi diye ben de sordum, stat eski olduğu için vurup-kırıp küçük parçalara ayırmışlar. (Yani orada imal etmişler) Ha, hakem oynatmaya devam etseydi ne olurdu? Bu maç yine bitmezdi! Yenseydik de yenilseydik de bitmezdi. Burada önemli olan şu, ya hiç oynatmayacaksın, ya da iptal edince başka yerde oynatacaksın. Ben bu maçı Bursa'da oynamaya da razıyım. Ama herkes yazıyor '3-0 hükmen mağlup' diye. Yahu ben çoluğumu çocuğumu bırakmışım oradaya gitmişim, ilk maçımda bunları yaşıyorum. Benim futbolcumun suçu ne? Hakeme, rakibe benim veya futbolcularımın yaptığı bir şey var mı?"

BİZE DE ÇATAPAT GELDİ
"Biz İstanbul'a daha önceden planlı olarak geldik. Olaylardan kaçmışlığımız yok. Görüyorsunuz işte testler yaptırıyoruz. İşin siyasi boyutu var. Bursa'da dayak yiyenler bu kadar gündeme gelmedi. Bursalılar yanlış anlamasın, onlar da takımını çok seven ve müthiş bir taraftar ama bu olay başka. Bursalı futbolcuları da çok seviyorum. Onları anlıyorum ve geçimiş olsun diyorum. Benim futbolcum da yaralandı. Erdal'ın dizi yarılmış maç öncesi. Çatapat filan atmışlar."

(Ziya Doğan arıyor bu arada. Takımın eski teknik direktörü. Güvenç hoca, meslektaşı ile dertleşirken 'Hocam bu olaylardan sıyrılırsak, sabah akşam çalışıp bu takımı elbirliğiyle ligde tutacağız' diyor)

DAYAĞA BİLE RAZIYIZ!
"Siyasi boyut derken, ilk defa İstiklal Marşı ıslıklandı. Ama tepki, ırkçı düşüncelere karşıydı. Bu takımda iki tane Diyarbakırlı var. Tam bir Türkiye mozaiği. Bana anlatsınlar arkadaş, futbolcunun veya benim ne günahım var? Bunları sebebi kim? Sebebi çıkaranlar 3 puanı aldılar gittiler. Bizi de dövsünler şimdi İstanbul Büyükşehir Belediyespor maçında. Hem de sabahtan akşama kadar eşek sudan gelinceye kadar. Ama 3 puan versinler, razıyım! Çıkalım, 17. dakikadan itibaren yeniden oynayalım. Federasyon değerlendirirken, kararı sportif değil siyasi olarak vermeliler. Bu tribüne gelenlerin çoğuk Van'dan Siir'ten ve başka yerlerden."

MAÇI BİZE BIRAKIN!
(Bursasporlu Ömer, "Bazı Diyarbakırsporlu arkadaşlar bizi iki gün önce arayıp, 'Ne olur buraya gelmeyin' dediler" şeklinde konuşmuştu) Bunun üzerine Kurtar şunları söyledi: "Aramış olabilirler ama arkadaş konuşmasıdır bunlar. Biz de zor durumdayız ya, gelmeyin maçı bize bırakın, olaylar da yaşanmasın demiş olabilir!"

YAZICIYI DA SEVMEYEN VAR
"Halk Diyarbakır Belediyespor'u seviyor, Diyarbakırspor'u sevmiyor söylentisi ile bir yalan. Aslında herkesin bir sevmeyeni vardır. Geçen sene ben Bursa'da çalışırken, Başkan İbrahim Yazıcı'yı istemeyenler vardı. Bursa'nın başarısız olmasını isteyen gruplar var. Bana karşı yürüyüş yaptıranlar var!"

10-0 YENİLSEYDİK KEŞKE
"Taraftar sahaya girdi görüntüleri var. Yahu maçtan 1 saat sonra girdi onlar. Maçın canlı yayınlanması iyi oldu. Hakemin kanını durduramadıklarını söylediler. Bir kere kan yoktu! Orada asıl gazeteci arkadaş gitti. Gözünü görünce içim gitti. 10-0 yenilseydik de ona bir şey olmasaydı."

YABANCI 1 DAKİKA DURMAZ
"Amigolarla maçtan önce görüşüldü. Aman sahamız kapanmasın dendi. Orada tedbiri kim alacak? Bursaspor'u stat dışında koruyanlar, stat içinde niye korumuyor? O taşı attırma kardeşim. Bizim günahımız ne? Yabancı teknik direktör olsa, buralarda bir dakika durmaz. Zaten gelmez"

BAĞLAMA ÇALIP İNŞAATTA ÇALIŞIYORDUM
Diyarbakırspor'un içinde sadece 2 Diyarbakırlı futbolcu var. Söz onlarda..

BARIŞ ATAŞ: Diyarbakırspor'un alt yapısından çıktım. Benimle birlikte Barış ve şimdi başka takımda olan Burhan çıktı. Sonra oradan yetişen olmadı zaten! Çünkü imkan yok. Ben futbol oynarken okulumu bıraktım. Aynı anda düğünlerde bağlama çalışıyordum. İnşaatta çalışıyordum. Abdullah da kahvelerde çalışıyordu.

TAŞ ATAN ÇOCUK KALMAZ
Çocuklara imkan verilsin, spor şartları sağlansın, çocuklar kendini sadece futbola verir. Bizim orada her şey futbol. Sokakta taş atan çocuk kalmaz. Ben Bursa'daki maçta saha içinde ağladım. PKK dışarı. Apo'nun ...leri" dediklerinde kahroldum. Sanki biz başka ülkeden gelmişiz gibi. Kürtlüğümle gurur duyuyorum, inkar etmiyorum ama bu bayrak hepimizin. Açılım projesini destekliyoruz. Umarım başarılır. Lazı, Çerkezi, Türkü, Kürtü yok! Aynı ülkenin çocuklarıyız.

BU ÜLKENİN EVLADIYIZ
ABDULLAH ÇETİN: Bursa'da bir polis 15 yaşındaki bir Diyarbakırlı çocuğun kolunu bükerek kırdı. Malzemecimizle uyarmaya gittik. Biz Diyarbakır doğumlu olmuş olabiliriz ama bu ülkenin evladıyız. İlk maçtan sonra doğru önlemler alınsaydı, oluşan kin söküp atılsaydı, bu olaylar olmazdı. Bizim gerçek taraftarımız, Denizli'ye, Galatasaray'a ve Trabzon'a yenildiğimiz maçta rakibi alkışladı. İşi siyasi yöne çektiler.

200 SENE SONRA ZATEN SINIR KALKACAK
"Bu iş Kürt-Türk meselesi değil. Çünkü biz zaten tek vücut olmuşuz. Benim canım ciğerim Kürt arkadaşlarım var. Her şeyimi emanet edeceğim çok arkadaşım var. Türk'ün de Kürt'ün de iyisi kötüsü var. Amerikalı'nın da var! Musevi, Ermeni, Rum biz hep birlikte büyüdük. Aynı sınıflarda okuduk. Zaten Avrupa sınırları açtı. 200 sene sonra bunlar ortadan kalkacak! Burada menfaat grupları herkesi kullanıyor. Beni de kullanıyor, Güneydoğu'yu da kullanıyor. İnsanlar haksızlıklara karşı savaş veriyor.

TERÖR PARASI KİMİN CEBİNDE?
Güneydoğu'yu spor merkezi yap! Bak gör ne insanlar çıkıyor. Buraya terör için 300-400 milyon dolar harcamışsın. Bunun ucundan köşesinden parayı buraya yatırsaydın, Türk sporu dünyayı yönetirdi. Ama o harcanan paranın yarısı menfaat gruplarının peşinde. İnsan aç kalınca, kültür düzeyi düşük olunca bunlar oluyor! Kardeşlik projesini destekliyorum. El birliği ile bunları düzeltmek lazım. Adamın bir kardeşi dağda, birisi Türk Ordusu'nda. Yeter artık bitsin bu acı."

Sayfa Linki:

Site kodu:

Forum kodu:

Benzer Haberler



Widget arak by Futbolizm