Maziden sayfalar: Federico Giunti İstanbul'da

Türkiye'de top koşturacak ilk İtalyan futbolcu olan Giunti İstanbul'a geldi

Beşiktaş'ın ara transferin son gününde kiralık olarak sözleşme imzaladığı İtalyan futbolcu Federico Giunti, bugün tarifeli bir uçakla saat 14.30'da eşi Giana ile İstanbul'a geldi. Kız arkadaşı Giada ve menajeriyle İstanbul'a gelen Giunti'yi Atatürk Havalimanı'nda Beşiktaş Kulübü Genel Koordinatör Yardımcısı Erdil Arpacı karşıladı. Atatürk Havalimanı'nda basının mensuplarının yoğun ilgisiyle karşılanan Giunti, bu ilgiye oldukça şaşırdı. Burada basın mensuplarının sorularını yanıtlayan İtalyan futbolcu, "Bundan önce Türkiye'ye 4-5 kez daha gelmiştim. Türkiye'yi ve İstanbul'u biliyorum. Avrupa'dan bir çok kulüp istedi beni ancak ben Beşiktaş'ı ve Türkiye'yi seçtim. Beşiktaş'ın durumunu biliyorum. Türkiye'de liderler ve UEFA Kupası'nda oynuyor. Ben de Beşiktaş'a katkıda bulunmak için geldim. Biraz katkıda bulunursam mutlu olacağım" dedi.

Türk futbolunu ve futbolcusunu iyi bildiğini belirten Giunti, İnter'de forma giyen Emre ve Okan'ı çok iyi tanıdığını ve bu iki futbolcunun Türkiye'yi tercih etmesinde etkili olduğunu söyledi. Gazetecilerin Türkiye'de futbol oynayacak ilk İtalyan futbolcu olmasıyla ilgili sorularına ise Giunti, "İlk İtalyan oluşum hoşuma gitti. Takımda yabancı dil bilen futbolcular olduğu için anlaşmakta zorluk çekmeyeceğim. Zago, Nouma, Cordoba ve İlhan Mansız'ı tanıyorum" şeklinde konuştu.

Atatürk Havalimanı'ndan alınarak Ritz Carlton Hotel'e götürülen İtalyan futbolcu, yarın Memorial Hastanesi'nde sağlık kontrolünden geçtikten sonra, kendisini sezon sonuna dek siyah-beyazlı renklere bağlayacak olan imzayı atacak.

Beşiktaş'ın, 100 yıllık tarihinde kadrosuna dahil ettiği yabancı futbolcu sayısı, Federico Giunti 55'e ulaştı. 1903 yılında kurulan Beşiktaş'ın tarihinde bugüne kadar 24 ülkeden toplam 54 yabancı forma giyerken, Giunti siyah-beyazlı formayı giyecek ilk İtalyan futbolcu unvanını da ele geçirerek, tarihe geçti.

Siyah-beyazlılarda bugüne dek 9 Yugoslav, 6 Alman, 4'er İngiliz, Rumen ve Brezilyalı, 3'er Nijeryalı ve Norveçli, 2'şer Polonyalı, Macar, Perulu, Bulgar ve 1'er de Güney Afrikalı, Finli, Arjantinli, İzlandalı, Faslı, Hırvat, Rus, Slovak, Fransız, Danimarkalı, Tunuslu, İsveçli ve Kolombiyalı futbolcu forma giydi.

Beşiktaş formasıyla en çok gol atan yabancı oyuncu 39 golle Kovaçeviç oldu. 1984-86 yılları arasında Beşiktaş'ta forma giyen Yugoslav futbolcu, siyah-beyazlıların 97 maçında oynadı ve 39 gole imza atarak "Kara Kartallar"ın en çok gol atan yabancı futbolcusu unvanını aldı. Kovaçeviç'i, 37 golle Yugoslav Paunoviç ve 26 golle de Nijeryalı Amokachi izliyor.

04.02.2003

Sayfa Linki:

Site kodu:

Forum kodu:

Benzer Haberler



Widget arak by Futbolizm